Kaan Saltık: “Hedefimiz küçük bir Mercedes-Benz Türk olmak”

Kaan Saltık: “Hedefimiz küçük bir Mercedes-Benz Türk olmak”

Mercedes’in en büyük bayi gruplarından Koluman, üretim tarafında da hedef büyüttü. Türkiye’nin otomotivde Avrupa’nın merkezi olabileceğini ifade eden Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Saltık, “Küçük bir Mercedes Benz Türk olmayı hedefliyor ve bu yolda ilerliyoruz” dedi.

Mercedes-Benz Türk’ün en büyük Türk ortağı olan Koluman Holding, 1999 yılında başladığı üretim tarafındaki yatırımlarına hızla devam ediyor. Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş.’nin Mersin’deki fabrikasını 300 milyon liralık yatırımla genişlettiklerini ifade eden Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Saltık, “Holding olarak Mercedes’in en büyük bayi gruplarındanız ve bayi tarafında son derece başarılıyız. Bayi formatından daha çok sanayi tarafına ağırlık vermeyi ve treyler ile kamyon üstyapısında büyümeyi amaçlıyoruz. Bu doğrultuda hedefimiz küçük bir Mercedes Benz Türk olmak. O yolda ilerliyoruz” dedi.

Dijital medyanın ekonomi editörleri olarak Koluman Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Saltık ile bir araya geldik. Koluman Holding olarak geçen sene 2,3 milyar lira ciro yaptıklarını ifade eden Kaan Saltık, “Ağırlığı bayilerden geliyor. Toplam grubun cirosu bu sene yüksek ihtimalle 2,8 milyar lira olacak. Üretimin, yani Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş.’nin ciro hedefi ise 350 milyon lira civarında” diye konuştu. Holding olarak 1600 civarında çalışanlarının bulunduğunu aktaran Saltık, 1600 çalışanın yaklaşık 650 ile 700’ünün üretim tarafında olduğunu söyledi.

“HEDEFİMİZ ÜRETİMİN YARISINI YURTDIŞINA SATMAK”

Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş.’nin Mersin’deki fabrikasına 2015 yılından bu yana 300 milyon liralık yatırım yaptıkları belirten Kaan Saltık, bu yatırım ile birlikte kapalı alanlarını 22 bin metrekareden 66 bin metrekareye, yıllık kapasitelerini ise 1.500 adetten 8 bin adede çıkardıklarını kaydetti. “Mersin fabrikasına hem Endüstri 4.0 robot teknolojisini ekledik hem üretim hatlarını hem de kataforez boya tesisini ayrı ayrı kurduk. Eskisine göre çok farklı bir tesis oldu” diyen Saltık, sözlerine şöyle devam etti: “Hedefimiz üretimin yarısını yurtdışına satmak. Geçen sene yaklaşık 10 milyon dolar civarında bir ihracat yaptık. Bu sene bunu ikiye veya üçe katlayacağımızı düşünüyorum. Bizim en büyük ihraç pazarımız Rusya. Tataristan’da 4 bin metrekare büyüklüğünde bir yerimiz var. Orada üretim ve montaj yapıyoruz. Moskova’da da 28 bin metrekarelik bir yer aldık. Orada da servis ile satış yapıyoruz. Avrupa’da İtalya’yla başladık. Bu sene Almanya’ya ihracat yapacağız. Yavaş yavaş tırmanacağız. Cezayir’de büyük bir projemiz var. Onun dışında Avrupa’ya yönelik bazı projelerimiz var. Üretim tarafında 2021’de de yaklaşık 1300 çalışana ulaşmayı, 14 bin üretim kapasitesini yakalamayı hedefliyoruz.”